poniedziałek, 7 kwietnia 2014

76. Drożdżówkami rozpoczynam tydzień!

Korzystając z tego, że wczoraj miałam luźny dzień upiekłam drożdżówki z cynamonem!
Pachniało w całym domu. Uwielbiam ten zapach! :)
Troszkę za długo siedziały w piekarniku ale tak wczytałam się w wasze blogi, że zapomniałam o nich! :D
Ale mimo tego i tak były pyszniutkie!
Na szczęście dwie jakoś udało mi się przemycić i zjadłam je na śniadanie :)




PRZEPIS
rozczyn:
25g drożdży
łyżka cukru
1/2 szkl. mleka
2 łyżki mąki

ciasto:
500g mąki
jajko
50ml mleka
80g masła
1/3 szkl. cukru

nadzienie:
25g masła
3/4 szkl cukru
3 łyżeczki cynamonu

Wszystkie składniki na rozczyn dokładnie mieszamy i odstawiamy do wyrośnięcia na 10-15 minut.
Wszystkie składniki na ciasto wymieszać ze sobą w misce, dodać wyrośnięty zaczyn.
 Wyrobić do połączenia składników i uzyskania gładkiego ciasta. 
Przykryć je ścierką i odstawić do wyrośnięcia na około godzinę. 
Po tym czasie ponownie wyrobić ciasto i cienko rozwałkować, na kształt prostokąta.
Prostokąt posmarować masłem, a następnie posypać mieszanką cukru z cynamonem. 
Ciasto zwinąć w roladę i pokroić na kawałki. Ułożyć na wyłożonej papierem blaszce.
Piec ok. 25 minut w piekarniku rozgrzanym do 180°C.
Smacznego! :)



" Jestem punktualna. Zawsze rozplanuję sobie czas tak, żeby zdążyć na czas" :D

18 komentarzy:

  1. zacząć dzień domowymi drożdżówkami to zacząć dzień idealnie! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Została jeszcze choć jedna dla mnie? :D Domowe drożdżówki o poranku-to jest to! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ojej, to przyślij mi taką drożdżówkę! :)

    OdpowiedzUsuń
  4. też bym chętnie tak tydzień rozpoczęła :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Mm jak smacznie rozpoczelas tydzień ♥

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja to ich chyba nigdy nie zrobię, zabieram się już chyba od roku za nie, hihi :D

    OdpowiedzUsuń
  7. O! Muszę takie zrobić.Wyglądają bosko! :)

    OdpowiedzUsuń
  8. A ja jeszcze takich nie jadłam! Czas nadrobić ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Robiłam kiedyś takie i były pyszniutkie. Jednak twoje wizualnie prezentują się lepiej od moich! :)

    OdpowiedzUsuń
  10. błagam, wyślij mi choć jedną- od chyba roku nieomal marzę o zjedzeniu cinnamon rolls, a nie potrafię się po prostu wziąć i zmusić do ich zrobienia

    OdpowiedzUsuń
  11. uwielbiam drożdżówki, a z cynamonem! mmmmmmmm <3
    + nominowałam Cię :)

    OdpowiedzUsuń
  12. o mniam *.* domowe drożdżówki najlepsze <3 takie jeszcze cieplutkie ! ;-)

    OdpowiedzUsuń
  13. mmm... ależ to musi być pyszne... kocham drożdżówki!

    OdpowiedzUsuń
  14. ej, Hania! Zostawiłaś mi jedną? :D
    Ten zapach cynamonu musiał być przecudowny!
    Drożdżówki wyglądaja nieziemsko!

    OdpowiedzUsuń