niedziela, 18 stycznia 2015

334. Drożdżowe!

Dziś niedziela czyli wolny poranek, za oknem biało i zimno to rozgrzewające śnidanie musi być,
a że drożdżowe kluski chodziły za mną od dawna to są dziś właśnie :)

A jedząc śniadanie, z uśmiechem na ustach wspominam poprzednie dni, dawno tak świetnie się nie bawiłam. Spotkanie z przyjaciólką w piątek, nocka u niej, wczoraj z znów spontaniczny wypad, 
a wszystko to z toną śmiechu, żartami, wygłupami, bo z nią nie da się inaczej :)




cynamonowe kluski drożdżowe na mleku z cynamonem i cukrem trzcinowym








PRZEPIS
10g drożdży

szczypta soli
łyżeczka cuktu
łyżeczka cynamonu
jajko
1/3szkl +  1 szkl mleka
50g mąki pełnoziarnistej

1/3 szkl mleka podgrzać, rozpuścić w nim drożdże z cukrem, dodać sól, jajko, cynamon oraz mąkę, wyrobić jednoloite ciasto iodstawić do wyrośnięcia na 30 minut. Po tym czasie pozostałe mleko zagotować, łyżką nakładać ciasto na gotujące się mleko, gotować kilka minut, przełożyć do miseczki.




Najchętniej poszłabym spać ale nie mam wyjścia, biologia czeka -,-
miłej niedzieli! :*

28 komentarzy:

  1. jakie pyszności, trochę przywołują wspomnienia z dzieciństwa :)

    OdpowiedzUsuń
  2. drożdżowe robiłam na pierwszego stycznia, dzięki za przypomnienie tego smaku, śniadanie idealne na niedziele - comfort food:)
    a weekendu zazdroszczę, gdyby się tylko dało zamienić książki na przyjaciół..

    OdpowiedzUsuń
  3. z cukrem i cynamonem - i więcej nic nie trzeba!

    OdpowiedzUsuń
  4. uwielbiam kluseczki na gorącym mleku, zwłaszcza w chłodne dni, a w takim wydaniu to już w ogóle obłęd!

    OdpowiedzUsuń
  5. Ech, muszę wreszcie zrobić te kluski!

    OdpowiedzUsuń
  6. Drożdżowe kluski kocham, te koniecznie muszę wypróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Mniam ; ) Mniam , ja bym w ogóle tego nie jadła bo wyśmienicie wygląda , a u mnie brak śniegu ; (

    http://spelniaj-twoje-marzenia.blogspot.com/ ; )

    Miłej Niedzieli Życzę ♥

    OdpowiedzUsuń
  8. Kurczę, chyba sobie kiedyś zaserwuję takie kluski, bo wyglądają smacznie ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. biało i zimno? nawet nie strasz! :/

    OdpowiedzUsuń
  10. Najlepiej podane ;) Przypomniałaś mi o nich i mi ochoty na nie zrobiłaś!! :P
    Powodzenia ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Cudownie podane :) Udanego randkowania z biologią, na mnie czekają nieruchomości ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. Muszę w końcu się polubić z drożdżami! :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Jest u ciebie śnieg? U mnie, to taka zgniła pogoda :c zimno i ponuro
    Śniadanie idealne, rozgrzewające

    OdpowiedzUsuń
  14. no nie ! po raz kolejny widzę drożdżowe a ja drożdże uwielbiam ! :D jutro je robię !

    OdpowiedzUsuń
  15. Na pewno pojawią sie u mnie te rosnące kluski!
    Dobrze, że masz taką przyjaciółkę, nie każdy ma to szczęście ;)

    OdpowiedzUsuń
  16. Przyjaciele są lekarstwem na całe zło :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Niezmiernie się cieszę, że u ciebie tak pozytywnie. Tak trzymaj :)

    OdpowiedzUsuń
  18. drożdżowe są nie zwykłe, ten zapach, smak i delikatność, no pycha no ;p

    OdpowiedzUsuń
  19. Po takich wrażeniach biologia nie straszna :)
    Jak zdobędę drożdże to robię w końcu te kluseczki na mleku, tak smacznie je podałaś :)

    OdpowiedzUsuń
  20. A ja nigdy takich nie jadłam. W ogóle klusek na mleku nie jadłam.. :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Nigdy nie jadłam drożdżowych klusek na mleku :P Twoje śniadanie wygląda bardzo apetycznie. Bardzo dawno już nie jadłam klusek na mleku i muszę w końcu zrobić ;)

    OdpowiedzUsuń
  22. oho - akurat mam drożdże i szukam pomysłów jak je wykorzystać .... przypadek ? :D

    OdpowiedzUsuń
  23. Ej! Biologia jest super, to przyjemna nauka :P Ja się chętnie wymienię za chemię :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadzam się. Uczenie się biologii to czysta przyjemność ( jak dla mnie ^^)

      Usuń
  24. jeszcze nigdy nie poczułam tak wielkiej ochoty na kluski jak teraz *.* szczególnie drożdzowe, prawda że mają one w sobie coś otulającego?
    a to prawda, wspaniałe są chwile wariactwa z przyjaciółmi :)

    OdpowiedzUsuń