środa, 6 sierpnia 2014

190. Piekę bułeczki...

...mleczne. Słodkie. Mięciutkie. Przepyszne!
Zajadam się nimi wraz z mamą, która też mówi, że są pyszne.
Popijam gorącą herbatą i się uśmiecham.
Czasem tak niewiele potrzeba by poranek był idealny :)
I to uczucie kiedy inni się cieszą, że jest już lepiej. BEZCENNE!

domowa mleczna bułeczka z almette jabłko-gruszka, jabłkiem i miodem; z philadelphią milka i bananem; herbata




PRZEPIS
/4bułeczki/

15g drożdży
1/2 szkl mleka
żółtko (białko zostawić do posmarowania)
1,5 łyżki mleka w proszku
2 łyżki cukru
50g masła
1 i 1/2 szkl mąki

Drożdże rozpuścić w ciepłym mleku, dodać łyżeczkę cukru i łyżkę mąki. Odstawić na 10 min, aż drożdze 'ruszą'.  Masło rozpuścić. W misce umieścić mąkę, żółtko, mleko w proszku i resztę cukru, dodać rozczyn, wyrobić. Dodać rozpuszcozne masło i ponownie wyrabiać, aż ciasto przestanie kleić się do rąk. Odstawić do wyrośnięcia.
Następnie podzielić na 4 cześci, uformować bułeczki, przełożyć na blaszkę, wyłożoną papierem do piecznia, posmarować białkiem. Piekarnik rozgrzać, włożyć blaszkę i piec 20-25 minut w 200'C.



35 komentarzy:

  1. przepysznie wyglądają, mleczne są pyszne :)
    czasem mam problem z tym, żeby pozwolić sobie na takie chwile...

    OdpowiedzUsuń
  2. Idealny poranek! Świeże bułeczki, a do tego zjedzone w najlepszym towarzystwie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Mleczne są najlepsze!
    Dobrze, że się poprawia! ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Oj tak , nic nie uszczęśliwia człowieka , jak śniadanie zjedzone w miłym towarzystwie , ze słodkim posmakiem <3

    OdpowiedzUsuń
  5. Domowe wypieki są najlepsze :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Wyglądają cudownie! Nie pamiętam kiedy ostatnio jadłam takie "zwykłe" śniadanie :)

    OdpowiedzUsuń
  7. nawet nie wiesz jak ja się cieszę kochana, że u Ciebie już lepiej! :)
    a taką bułeczkę (a nawet kilka...kilkanaście!) możesz mi upiec!

    OdpowiedzUsuń
  8. O kurcze, wyglądają mega apetycznie, jak te wszystkie pakowane bułeczki z Biedry, które mają skład taki, że klękajcie narody :D A pewnie Twoje smakują dużo lepiej i w dodatku są zdrowe :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Jak miło czyta się takie pozytywne wpisy i wiedzieć, że u kogoś jest lepiej. Na takie bułeczki od dawna mam ochotę. Myślę, że się skuszę i sobie upiekę niedługo :)

    OdpowiedzUsuń
  10. porywam te Twoje cudne wypieki na drugie śniadanie! prześlij pocztą jedną taką bułeczkę, opłacę transakcję :b :3

    OdpowiedzUsuń
  11. Jak one prześlicznie wyglądają!
    I jeszcze ta pozytywna energia bijąca z tego wpisu, aż się udziela :D

    OdpowiedzUsuń
  12. IDEALNE! I jeszcze z czym zjedzone... Pysznie dziś u Ciebie :D

    OdpowiedzUsuń
  13. Mlecznych dawno nie jadłam ;) A jak jadłam to ze sklepu :/ Domowe pewnie są przepyszne! ;)

    OdpowiedzUsuń
  14. ALe genialny przepis. Zawsze chciałam zrobić te bułeczki, ale przepisy były na kilkanaście sztuk, a ja się bałam, ze mi nie zasmakują, a przeliczać mi się nie chciało :P
    Świetnie podane i bardzo miło się czyta taki post :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Jakie wspaniałe bułeczki, wyglądają baardzo smacznie :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Ale świetne bułeczki! I fajny, prosty przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Domowe pieczywko jest najlepsze :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Kocham twoje śniadania, są takie proste, a każde ma coś w sobie :) Poza tym wydajesz się mega sympatyczną osobą i chętnie bym z tobą niejednokrotnie porozmawiała :) Podziwiam cię też w walce z chorobą, ja też próbuje podnieść się z "dołka" i wiem jakie to trudne :>:)*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dziękuję bardzo za miłe słowa :)
      tak to bardzo trudne, dopiero po 2 latach się w końcu ocknęłam i staram się wyjść na prostą. Trzymam za Ciebie kciuki, wierzę, że Ci się uda :)
      moja imienniczko :D :*

      Usuń
    2. Czy istnieje jakakolwiek możliwość kontaktu z tobą :) ? Pozdrawiam ;*

      Usuń
    3. no pewnie :*
      napisz tu paulina5hanka@gmail.com :))

      Usuń
  19. genialny poranek <3 ! Pyszne buleczki ktore oblednie wygladają <3 !

    OdpowiedzUsuń
  20. och, jakie ładne i zgrabne te Twoje bułeczki! chętnie bym jedną porwała (:

    OdpowiedzUsuń
  21. Śniadanie REWELACYJNE :) Bułeczki zabieram wraz z przepisem :) Zagoszczą niedługo na moim stole :)

    OdpowiedzUsuń
  22. uwielbiam domowe pieczywo, a zwłaszcza zapach który towarzyszy podczas pieczenia. kradnę przepis!

    OdpowiedzUsuń
  23. Już sobie wyobrażam smak tych bułeczek...porywam przepis! :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. o ja też porywam :D zawsze miałam ochotę na bułeczki maślane domowe, ale nigdy mi się nad przepisem myśleć nie chcaiło, a teraz mam :D tzn. będe miała, o ile pozwolisz wykorzystać go ;)

      Usuń
    2. porywaj, porywaj i jak najszybciej się za nie zabieraj! :))

      Usuń
  24. Wpadłabym na taką! Zrobisz mi? :D

    OdpowiedzUsuń
  25. O mamusiu ! Jak one fantastycznie wyglądają :)

    OdpowiedzUsuń
  26. aż ślinka cieknie ;p

    Pozdrawiam

    nutkaciszy.blogspot.com
    truskawkowa-fiesta.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  27. ale pyszne kanapeczki :)
    nie mają szans z tymi kupnymi!

    OdpowiedzUsuń
  28. na pewno zrobię, bo mleczne to jedne z moich ulubionych bułeczek :)

    OdpowiedzUsuń